Friday, March 16, 2007

göçmen böreği

ciciler biraz sebze yeme özürlü olduğundan dolayı,ben her fırsatta sebzeleri börek formatında yutturmaya çalışıyorum kendilerine ,yutuyorlarmı.. evet bazen yutuyorlar buda o çalışmalardan birisi aslında,fakat bu böreği ben ilk yediğimde kıymalıydı ve tadına hayran olmuştum tarifide tam ölçü, tekrardan un su eklemek gerekmiyor, bence çok kolay deneyin derim...

4 bardak un
2 yumurta birisinin sarısı ayrılmış
1 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı tuz
1 bardak ılık su

içine istediğimiz malzemeler ben buna pırasa ıspanak tuz karabiber koydum kavurarak tabi,ama bence sade ıspanak veya kıymalı iç daha çok yakışıyor hele kıymalı içe birde kuş üzümü koyarsanız pek enfes oluyor...

ayrıca hamuru yağlamak için150 gr erimiş margarin

malzemeleri güzelce yoğuruyoruz ,zaten çok yumuşak açması çok kolay bir hamur oluyor,daha sonra 5 bezeye ayırıyoruz,her bezeyi oklava merdane yada elle açıyoruz ve içini erimiş margarinle yağlayıp bir ucunu hafif içe katlayarak iç malzemesini koyuyoruz



sonra rulo yapıp kendi etrafında çevirerek (bu arada çevirirken biraz çekiştirebilirsiniz daha incelmesi açısından) gül börekleri halinde tepsiye diziyoruz eğer istenirse tamamen kol böreği yapar gibi de tepsiye yerleştirilebilir...
üzerine kalan yağ ve ayırdığımız yumurta sarısını karıştırıp güzelce sürüyoruz ve 180 c de kızarana kadar pişiriyoruz ,bu böreğin püf noktası piştikten hemen sonra böreğin üzerine su serpmemiz vede üstünü örtmemiz gerektiğidir bir15 dakika dinlenen börek pek lezzetli oluyor canım benim ...herkese afiyet olsun


No comments: